Dnevnik izmenjave v francoskem Laonu v okviru projekta Erasmus+ Consommer mieux, consommer différemment

Dvanajst kajuhovcev se je mudilo v francoskem mestu Laon, kjer so v sklopu projekta Erasmus + KA229 z naslovom Consommer mieux, consommer différemment  skupaj s svojimi francoskimi vrstniki in mariborskimi osnovnošolci OŠ Franceta Prešerna iskali načine, kako trošiti drugače.

Ponedeljek, 4. april 2022

Zgodaj zjutraj (ob 4.50!) smo se odpravili proti letališču Zagreb, od koder smo ob 9.05 poleteli do letališča Charles de Gaulle, tam nas je že čakal avtobus in prijazen šofer, ki nas je popeljal do mesta Laon. Najprej smo se razporedili po sobah v tamkajšnjem hotelu Ibis, saj zaradi pandemije še ne bomo stanovali pri francoskih družinah. Po kratkem spoznavanju bližnjega nakupovalnega središča, kjer smo lahko tudi kaj malega pojedli, smo se odpravili do gimnazije Pierre Méchain. Presenetilo nas je že dejstvo, da je okrog gimnazije ograja in je mogoče na področje gimnazije vstopiti le tako, da pozvonimo. Gimnazija se zelo razlikuje od naše, poslopje je mlajše, zanimiv je prostor, ki mu pravijo CDI, kjer lahko v miru bereš revije, knjige ali brskaš po internetu. Na hodniku pa ni klopi in dijaki večkrat sedijo kar na tleh. Večerjali smo v šolski jedilnici in navezali prve stike s francoskimi dijaki.

Torek, 5. april 2022

V Franciji se na srečo pouk ne začenja pred 8. uro zjutraj. Mi smo z našimi delavnicami začeli ob 8.30, predstavnica CPIE nam je predstavila problematiko onesnaževanja zaradi čistil, potem pa smo lahko preizkusili recepte za izdelavo različnih čistil. Izdelali smo WC-gel, pralni prašek in WC-kockice. V skupinah smo bili francoski in slovenski dijaki, ob delu smo se spoznavali in se tudi prijetno zabavali. Kosilo je bilo, kot je v Franciji navada, opoldne. Z delom smo nadaljevali ob 13.45 in sicer z debato. S francoskimi dijaki smo debatirali tudi o tem, ali je lažje biti okolju prijazen, če si bogat, in ali bi morali gospodinjstva obdavčiti glede na težo njihovih odpadkov. Zvečer pa smo se odpravili na bowling, bilo je zelo zabavno. Manj zabavna pa je bila enourna hoja nazaj v hotel. Pa ni bilo prehudo.

Sreda, 6. april 2022

Danes smo bili najprej pri pouku angleščine, francoščine, fizike in kemije (kar je v Franciji en predmet) in biologije. Bilo je zanimivo. Po kosilu pa so nam francoski gostitelji predstavili srednjeveško mesto Laon. Najbolj nas je navdušila srednjeveška katedrala iz 12. stoletja, ki je res veličastna. Ste vedeli, da je bilo mesto Laon nekoč celo prestolnica Francije?

Zvečer pa smo si ogledali predstavo glasbene šole na temo Pariza. Lepo je bilo s pesmijo in plesom odpotovati v Pariz.

Četrtek, 7. april 2022

Zjutraj smo nadaljevali z debato na temo drugačne potrošnje. Zbrali smo se dijaki vseh šol, vključenih v projektu. Bilo je zanimivo srečanje, saj smo srednješolci sodelovali z osnovnošolci. Debata pa je bila v angleščini. Po kosilu pa smo recepte, ki smo jih preizkusili, iz francoščine prevedli v angleščino in slovenščino. Francoskim dijakom smo tudi izročili darilca, ki smo jih pripravili za njih. Večer pa smo zaključili ob prijetni poslovilni večerji na gimnaziji Pierre Méchain. Kar težko se je bilo posloviti.

Petek, 8. april 2022

Po zajtrku smo se odpeljali na pariško letališče in popoldne pripeli v Celje. Izmenjava je bila nepozabna izkušnja!