MEPI v šolskem letu 2016/2017

Povezava do nove MEPI šolske strani.

Mednarodno priznanje za mlade, MEPI, je program, ki mladostnika spodbuja k dejavnemu in ustvarjalnemu preživljanju prostega časa. Cilj programa je razvoj samopodobe in družbenega zavedanja mladih. Eno izmed štirih področij udejstvovanja so pustolovske odprave, ki so skrbno načrtovane in izpeljane povsem samozadostno.

V šol.l. 2016/17 smo  imeli na šoli 13 udeležencev na srebrni stopnji.

1. pripravljalni trening smo izvedli med 10. in 11. februarjem. Združili smo informativni dan in pripravljalni trening za odprave.

Poudarili smo skupinsko dinamiko, pripravo toplega obroka, naše okolje in obnašanje v naravi. Učilnica številka 29 se je spremenila v gozd, mala telovadnica pa v spalnico za eno noč. V času informativnih ur smo predstavili program MEPI in skupno ter osebno opremo, ki je potrebna za odpravo. Pekli smo tudi palačinke, da je dišalo po hodnikih šole.

Po dopoldanski predstavitvi je sledil pohod ob Savinji in opazovanje ptic. Opazili smo nekaj rac, jih fotografirali ter se zelo zabavali. Sledila je popoldanska ponovitev informativnega dne. Mentorici sta nam zvečer ponudili nekaj sestavin, iz katerih smo pripravili okusno večerjo.  Preostanek večera smo posvetili debati o poskusni in končni odpravi ter druženju.

Kot se za »mepijevce« spodobi, smo bili naslednje jutro, ob tretji ponovitvi peke palačink na informativnih urah, sveži in polni energije. Menimo, da sta bila oba dneva na šoli zelo uspešna. Spodbujali smo dobro voljo, delali vzajemno, se veliko smejali in preživeli nepozaben konec tedna.

Pripravljalni trening s slovensko vojsko

Dan pred zimskimi počitnicami smo mepijevci preživeli v delovnem in prijetnem vzdušju, pripravljali smo se na našo odpravo. Za uspešnost le-te je bilo treba osvojiti veščine orientacije in topografije, kar sta nam na usposabljanju nazorno prikazala pripadnika slovenske vojske. Po uvodnem teoretičnem delu smo naše znanje preizkusili še s prikazom na zemljevidu, in sicer s pomočjo kompasa, protraktorja in ostalih pripomočkov, ki omogočajo natančno načrtovanje poti.
S pripravljalnim treningom smo korak bližje k uresničitvi našega pustolovskega izziva. Bilo je poučno in zabavno.

Pripravljalni trening za MEPI odprave

V četrtek, 23. marca, smo mepijevci po pouku opravili pripravljalni trening za tridnevno  odpravo. Po skrbnem  načrtovanju poti smo odšli na teren. Pot nas je vodila preko Pelikanove poti na Stari grad, Zagrad, skozi vas Osenca do Jelovškega vrha nad Štorami in nazaj na šolo. Krasna pot, dobra družba, lepo vreme, veliko višinske razlike na poti, 11. 80 km prehojene poti v 3. 20 urah.  Bravo, zmoremo in se veselimo odprave meseca junija na Pohorju.

MEPI – poskusna srebrna odprava

V začetku junija smo izvedli tridnevno poskusno odpravo.

S kompasom in karto v roki so morali naši mepijevci doseči naslednje kontrolne točke:

• 1. dan: ŽP Celje – Celjska koča – Javornik – Resevna,
  • 2. dan: Resevna – Jakob pri Šentjurju – Kalobje – Osredek – Zg. Bezgovnice – Dom na Svetini,
  • 3. dan: Dom na Svetini – Kanjuce – Slatina – Celjska koča – ŽP Celje.

Dijaki so prehodili 50 km poti, dnevno premagali 600 m višinskih vzponov in noči preživeli v naravi. Hitrost korakov je ovirala teža nahrbtnikov (15–20 kg).

Udeleženci odprave srebrne stopnje so bili uspešni in so pripravljeni na kvalifikacijsko odpravo. Dijaki in dijakinje, ki so premagali lastno utrujenost, žulje in težo nahrbtnika, so:  Klara Brežnik in Frenk Dragar (3. a), Jure Goršek, Jakob Hernavs, Nejc Jevšnik in Jan Kopinič (3. b),  Karin Pungartnik (3. c), Eva Polutnik, Eva Sorčan in Jan Škruba (3. d), Saša Jovanović (3. e) in Klara Drofenik (4. c).

Srebrna odprava 2017

Skupina dijakov in dijakinj, ki so si izbrali ime Anthus trivialis (drevesne cipe), je uspešno zaključila srebrno odpravo na Pohorju.

V treh dneh in dveh hladnih nočeh, ki so jih preživeli v šotorih, so prehodili pot od Mariborske koče do Slovenj Gradca. Raznolikost pokrajine, sončno vreme, megla, nočni dež, optimizem, vztrajnost, žulji, smeh, odgovornost, sočutje, sreča in odlična skupinska dinamika. Ja, zmogli so. Zbrali so veliko posnetega in fotografiranega gradiva, ki so ga združili v potopisni film.

Dokazali so, da so iz pravega testa, da zmorejo več, kot si mislijo.

Čestitamo! Bravo, naši srebrniki!