Uporabljate zastarel brskalnik Internet Explorer 6 ali starejši. Namestite si drug brskalnik ali nadgradite novejšo različico Internet Explorerja za izboljšanje vaše spletno varnosti in zasebnosti.

I. gimnazija Celje

ustanovljena 1808

Šola s tradicijo – za danes in jutri.

Utrinki z delavnic za osnovnošolce 2015/16

Prvi pomaga pri gorenju, drugi pri gašenju. Kdo sva?

Na drugi letošnji kemijski delavnici za osnovnošolce so le-ti spoznali pridobivanje in lastnosti dveh plinov: kisika in ogljikovega dioksida.

V prvem delu delavnice so osnovnošolci v laboratoriju sami preizkusili eksperimentiranje, v drugem delu pa so jim naši dijaki, člani kemijskega krožka, prikazali nekaj atraktivnih poskusov.

Delavnice se je udeležilo 80 osnovnošolcev, tako da smo jo morali izvesti kar v petih ponovitvah.

Slike z delavnice si lahko ogledate v fotogaleriji šolske spletne strani.

 

Kemijska delavnica o bioplastiki

12. novembra je na naši šoli potekala kemijska delavnica o bioplastiki.
V uvodnem delu so učenci spoznali, kaj je bioplastika, iz česa nastane, kako jo pravilno označujemo in odlagamo tovrstne odpadke. V nadaljevanju so osnovnošolci v laboratoriju sami izdelali bioplastiko in ugotavljali, kaj vse vpliva na hitrost njenega nastanka  in na njene lastnosti.  Pri delu so
nam tudi tokrat pomagali dijaki kemijskega krožka. Iskrena hvala vsem!

 

Več tujih jezikov govoriš, več življenj živiš

Na naši gimnaziji zadnja leta organiziramo delavnice za osnovnošolce, da se pobliže spoznajo z gimnazijskim delom in življenjem. Tako smo v petek, 4. decembra, učencem s pomočjo jezikovnih delavnic predstavili pester program drugih in tretjih tujih jezikov, ki jih ponuja naša gimnazija.

Predstavitev se je začela v dvorani Gimnazijka, kjer so naši dijaki z glasbenimi in gledališkimi točkami predstavili tuje jezike. Osnovnošolci, ki so vključeni v program nadarjenih, so slišali kako zveni vsem znana pravljica Grdi raček v ruščini, pesem Shakire v španščini in francoska pesem »Takšno je življenje«. Dijakinje Nika Banovšek, Iza Leskovšek in Ina Podkoritnik pa so zapele in zaigrale avtorsko pesem v angleščini, ki govori o prijateljstvu.

Na naši gimnaziji sicer poleg samega pouka tujih jezikov delujejo tudi francoski krožek ter špansko in angleško  gledališče, saj je učenje tujega jezika močno povezano z njegovo kulturo.

Vsako leto poteka tudi vseslovensko srečanje klasičnih gimnazijcev, ki se ga seveda udeležujejo tudi naši klasiki. Dve dijakinji klasičnega oddelka sta nam tako zaigrali krajši del igre Horacija, enega najbolj znanih starorimskih pesnikov.

Po prireditvi so se osnovnošolci, ki so bili vidno zadovoljni in vedoželjni, razporedili po učilnicah. Tam so jim dijaki povedali še svoje osebne izkušnje z različnimi tujimi jeziki, zakaj so se za kakšen jezik odločili in o načinu pouka pri nas. Učenci so spoznali tudi lektorje (imamo jih za vse štiri jezike: angleščino, nemščino, francoščino in španščino), brez katerih si mi, kajuhovci, danes težko predstavljamo tujejezične ure.

Učence smo povprašali, zakaj se jim zdi znanje jezikov pomembno in kot je razvidno iz njihovih odgovorov, se pomembnosti tujih jezikov tudi sami zelo zavedajo.

Lana, 9. b: »Znanje tujih jezikov se mi zdi pomembno, če greš v neko tujo državo, tam lažje dobiš zaposlitev, za šolanje v tujini … Rada bi se naučila nemščino. Ni mi sicer tako všeč kot na primer francoščina. A se verjetno v bližnji prihodnosti selim na nemško govoreče področje, zato mi bo znanje nemščine prišlo prav.«

Aja, 9. b: »Od tujih jezikov sta mi všeč francoščina in španščina: francoščina lepo zveni, španščina pa je zelo uporabna, ker veliko ljudi po svetu govori ta jezik. Z znanjem jezikov bi si lahko poiskala službo v tisti državi, kjer ta jezik govorijo. Jezik je pomembno znati tudi zaradi šolanja. Lahko pa bi iz svoje države poslovala z ljudmi iz drugih držav po svetu.«

Torej, z veseljem se učimo tuje jezike in bodimo pripravljeni širiti svoja obzorja! In tudi mislim, da se boste strinjali s tem stavkom: »Več jezikov govoriš, več življenj živiš.«

Nataša Grešak