Uporabljate zastarel brskalnik Internet Explorer 6 ali starejši. Namestite si drug brskalnik ali nadgradite novejšo različico Internet Explorerja za izboljšanje vaše spletno varnosti in zasebnosti.

I. gimnazija Celje

ustanovljena 1808

Šola s tradicijo – za danes in jutri.

Splošna gimnazija

Večina dijakov na I. gimnaziji v Celju obiskuje program splošne gimnazije. Osnovna značilnost tega programa je, da so uravnoteženo zastopani tako naravoslovni kot družboslovni predmeti in učenje jezikov.

Našo gimnazijo zagotovo odlikuje pestra izbira tujih jezikov. Večina dijakov se kot prvi tuji jezik uči angleščino, tisti, ki pa so se že v osnovni šoli učili nemščino, lahko z njo nadaljujejo tudi v gimnaziji. Za obvezni drugi tuji jezik lahko dijaki izbirajo med nemščino, francoščino in španščino. V drugem in tretjem letniku se lahko dodatno učijo še tretji tuji jezik; tu lahko izbirajo med nemščino, francoščino, španščino in ruščino. Zadnjih nekaj let so se dijaki v okviru japonskega krožka učili tudi japonski jezik, spoznavali japonsko pisavo in kulturo. Dijaki pa lahko obiskujejo tudi srbski krožek.

Pouk splošnih predmetov (matematike, slovenščine, tujih jezikov, zgodovine, geografije, psihologije, sociologije, filozofije, likovne umetnosti, glasbe in drugih) poteka v multimedijsko opremljenih učilnicah, kjer lahko profesorji in dijaki za zanimivejši pouk uporabljajo računalnike in interaktivne table.

Pri naravoslovnih predmetih je poudarek na eksperimentalnem in raziskovalnem delu, zato se dijaki delijo na manjše skupine in v sodobno opremljenih, računalniško podprtih laboratorijih samostojno izvajajo biološke, kemijske ali fizikalne poskuse.

Predmetnik je za vse dijake prvega, drugega in tretjega letnika splošne gimnazije bolj ali manj enoten; v četrtem letniku pa se dijaki bolj posvetijo tistim predmetom, ki jih bodo imeli na maturi. Poleg obveznih predmetov slovenščine, matematike in tujega jezika si vsak dijak izbere še izbirna predmeta. Vsaka gimnazija ponuja določen nabor teh predmetov, pohvalimo se lahko, da naši maturanti izbirajo med skoraj vsemi predmeti, ki so na maturi. Na voljo imajo nemščino, francoščino, španščino, latinščino, zgodovino, geografijo, psihologijo, sociologijo, biologijo, kemijo, fiziko in umetnostno zgodovino.

Sestavni del pouka v vseh letnikih so tudi obvezne izbirne vsebine. V okviru teh se dijaki letno udeležijo dveh športnih dni, naravoslovnega dne, si ogledajo nekaj filmskih in gledaliških predstav, ustvarijo tradicionalni kulturni prireditvi Top Classic in Kulturni maraton, sodelujejo pri pevskem zboru, gimnazijskem orkestru, oktetu, se ukvarjajo s prostovoljnim delom, poslušajo predavanja priznanih slovenskih znanstvenikov, raziskujejo, so aktivni v številnih krožkih, ki delujejo na šoli, ali pa se podajo na eno- ali večdnevne tematske ekskurzije po Sloveniji in Evropi.

Dijaki splošne gimnazije lahko s svojim širokim znanjem nadaljujejo študij na katerikoli fakulteti v Sloveniji in tudi v tujini.

 

Mnenja dijakov

 

Žan Jarc, dijak 4. letnika splošne gimnazije, član Sveta I. gimnazije v Celju I. gimnazija v Celju …

Če sem iskren, v svojih osnovnošolskih letih nikoli nisem pomisli, da bom nadaljeval svoje šolanje v Celju, dokler se z družino, po končani osnovni šoli, nismo preselili v knežje mesto in je »Kajuh« zame postal samoumevna izbira. Te odločitve v življenju ne bom nikoli obžaloval in s ponosom vsakemu povem, da sem kajuhovec. Šola predstavlja izziv za vsakogar. Definitivno pa gimnazija ni prezahtevna. Seveda, nekaj neprespanih noči spada k dijaškemu življenju, ampak še dobro, da so v šoli trije avtomati za kavo, pa še Vrtnica je v bližini. Verjetno ste o naši šoli slišali že veliko, verjetno tudi, kako profesorjem gre samo za oceno in da se vse vrti samo okoli mature, ki nas čaka na koncu 4. letnika ... Lagal bi vam, če bi vam rekel, da ocene niso pomembne, a vsi profesorji razumejo skoraj vsako manjkanje in sprejmejo opravičilo, če le imamo pravi razlog in smo do njih iskreni. Kar pa se mi zdi še najbolj pomembno, je, da je vsak zaposleni na šoli pripravljen dijakom pomagati na kakršen koli možen način, pa če je to nerazumevanje učne snovi ali pa zanimanje za stvari, ki niso v učnem načrtu pri posameznih predmetih. Če kot bodoči gimnazijci iščete šolo, v kateri boste uživali in vam bom predstavljala izziv, je „Kajuh“ prava izbira za vas. Šola vam bo neprestano dvigovala vaše limite in osebne sposobnosti ter vas izredno dobro pripravila na nadaljnje šolanje.

 

Urška Andrenšek, dijakinja 4. letnika, prejemnica več zlatih priznanj na tekmovanjih iz astronomije in tretje nagrade na Sanktpeterburški astronomski olimpijadi  

Ko smo bili še sami neodločeni devetošolci, za katere je tisti junij kljub večletnemu čakanju prišel mnogo prehitro, se spomnim, da so nam, poleg vseh mogočih, velikokrat tudi kontradiktornih nasvetov, vsi vedno znova ponavljali: „Navadili se boste.“ In res smo se. Navadili smo se zgodnjemu vstajanju, novemu kraju, novim profesorjem. Pa vendar je v tej puhlici izpuščeno čisto vse tisto, po čemer se bomo spominjali gimnazije. Je že res, da smo se morali navaditi na nekaj več dela, a to je pač ena od nujnosti, če želi človek študirati tisto, o čemer sanja, niti blizu pa ni striktno šolsko delo tistemu, kar se danes skriva za besedo gimnazija (česar se zaveda večina profesorjev in manjšina dijakov). Saj če bi bilo, ne bi noben človek pri zdravi pameti zapravil polovico svojih najbolj burnih let le za požiranje knjig! Vsi, ki pravijo, navadili se boste, so morali že davno pozabiti na vznemirjenje, ko na hodniku spoznavaš prijatelja, ki ga zanimajo prav tako odštekane stvari kot tebe, na navdušenje, ko vidiš, da bo velik projekt, ki si se ga lotil s temi norimi gimnazijci, sijajno uspel, in na vonj tabornega ognja zgodaj poleti na pripravah za olimpijado iz znanja. Takšne stvari človeka naredijo vsak dan malo boljšega in ostanejo z njim še desetletja

 

Maruša Pečovnik, predsednica Naravoslovnega društva, dobitnica srebrnega priznanja na državnem tekmovanju v znanju nemščine, dobitnica zlatega priznanja na državnem tekmovanju iz znanja matematike, dobitnica zlatega priznanja iz razvedrilne matematike, dobitnica zlate Preglove plakete na državnem tekmovanju iz znanja kemije

Razlog, zakaj nadaljevati šolanje na I. gimnaziji v Celju, je več kot preprost – vzdušje je tisto, ki človeka privabi na našo šolo, ki ima dolgoletno tradicijo. Vsi vemo, da je šola naš drugi dom, saj v njej preživimo skoraj polovico našega vsakdana. Zato je zelo pomembno, da se vsak dijak v svoji srednji šoli počuti karseda dobrodošlega in zaželenega.

Nam dijakom je omogočeno pridobivanje trdnega znanja, posebej pa še udejstvovanje na raznih področjih. Ob tem se je vendarle potrebno zavedati, da je gimnazija veliko bolj zahtevna kot osnovna šola. Obseg časa, porabljenega za šolsko delo, se močno poveča. Vseeno pa vam polagam na srce, da ob vstopu v gimnazijo ne razmišljate samo o šoli. Tu boste lahko našli aktivnosti, ki vas bodo razbremenile šolskih skrbi, predvsem pa ocenjevanja. Naj bo to ples, šport, kulturno društvo ali pa v mojem primeru tudi tekmovanja iz znanja. S pomočjo raznovrstnega dela si boste odpočili, popestrili čas, poleg tega pa vam bo to omogočilo doseganje boljših rezultatov.

Izbira srednje šole je za devetošolca zelo težka odločitev, še posebej, če gre za gimnazijo. Sama sem skoraj do konca nameravala nadaljevati šolanje v Ljubljani, a me je v zadnjem trenutku neki »notranji glas« preusmeril na I. gimnazijo v Celju. Hvaležna sem, da je tako, saj sem v teh treh letih in pol šolanja dosegla, če ne presegla, vse moje ambicije in pričakovanja. Če ne bi obiskovala te gimnazije, zagotovo ne bi usvojila toliko znanja in bila deležna tolikšnega razumevanja profesorjev, ki so mi pomagali doseči vse zadane cilje.

Pogumno zakorakajte v srednješolsko življenje, zato izberite Pr(a)vo odločitev.

 

 

Mihaela Pušnik, državna prvakinja v matematiki, dobitnica pohvale na Srednjeevropski matematični olimpijadi, dobitnica bronaste medalje na mednarodni matematični olimpijadi v Švici

Priznam, I. gimnazija v Celju ni bila moja prva izbira, bila pa je prava izbira. Novo okolje in novi ljudje so sprva v meni vzbudili strah, ki pa se je hitro razblinil. Prišla sem v najboljši razred, kar sem si ga lahko želela in dobila sošolce, s katerimi se odlično razumemo in si med seboj pomagamo po najboljših močeh. Čeprav smo dobili morda ne ravno najlažji profesorski zbor, smo se s profesorji vsako leto bolje razumeli in se od njih tudi veliko naučili. Na naši gimnaziji pa profesorji dijake tudi spodbujajo k uresničevanju in izpopolnjevanju njihovih talentov. Na voljo je nemalo krožkov, kar dijakom omogoči, da vsak najde nekaj, kar ga veseli. Sama imam na šoli odlične možnosti za izpopolnjevanje znanja matematike, kakršnih verjetno ne bi imela nikjer drugje, status tekmovalke pa mi omogoča še dodatne, intenzivne priprave doma tik pred tekmovanji. Vzdušje na šoli je zares prijetno, kar lahko potrdijo tudi drugi kajuhovci. Po štirih letih lahko torej iskreno rečem, da je bila moja odločitev za I. gimnazijo v Celju prava in da je nisem obžalovala niti za trenutek.

 

 

Sabrina Zavšek, pevka, pianistka, glasbena avtorica, novinarka, voditeljica

Moje življenje je že od malih nog tkala glasba. To mi je predstavljalo dodaten izziv za izbor srednje šole, kjer bi svoj talent gradila naprej kljub šolskim obveznostim. In danes sem dijakinja I. gimnazije v Celju! Ni mi žal. Nasprotno! »Kajuh« mi ni dal le veliko znanja, ki sem ga z doseženim odličnim uspehom dokazala in potrdila, pač pa je njegov profesorski zbor znal prisluhniti in uvideti moje glasbeno ustvarjanje. Dobila sem dragoceno možnost, da svoj talent razvijam in plemenitim. Poleg gimnazijskega pouka v glasbeni šoli obiskujem ure klasičnega petja in klavirja, od malih nog pa igram tudi harmoniko. Sem zmagovalka državnih pevskih osnovnošolskih in srednješolskih tekmovanj, sam vrh pa sem dosegla tudi na mednarodnih tekmovanjih, raznih pevskih natečajih in avdicijah. Ponosna sem tudi na preboj v X-camp v šovu X-Factor. Nisem le izvajalka, pač pa tudi mlada avtorica in skladateljica, kar dokazuje moja avtorska glasba. Ker sem po naravi energično in komunikativno dekle, svoj jezik še dodatno brusim tudi kot voditeljica in novinarka otroške oddaje na radiu Celje, pa tudi na šolskem radiu. Glasba in novinarstvo me izpopolnjujeta, zato sem zelo hvaležna profesorjem in g. ravnatelju, ki razumejo moje težnje in mi, ko je to potrebno, opravičijo še kakšno dodatno uro. Vesela sem, da sem lahko del I. gimnazije v Celju, ki je v mojem življenju odprla dodatne razsežnosti in omogočila razvoj mojih ambicij.

 

 

Tomaž Krajnc, režiser, pisatelj

Vedno sem vedel, da se bom vpisal na I. gimnazijo. Predvsem zaradi veliko pozitivnih besed, ki sem jih slišal o šoli. A sprva sploh nisem vedel, kaj pričakovati. Nisem si predstavljal, kako se bom po osmih letih nekega ustaljenega osnovnošolskega okolja vključil v povsem novo situacijo. In čeprav so bili prvi dnevi nekoliko zastrašujoči ter polni zmedenosti, sem se presenetljivo hitro navadil na prijetno gimnazijsko vzdušje. Brez večjih pretresov sem usvojil tempo in način dela, ki se malce razlikujeta od osnovnošolskih. Našo šolo bi predlagal vsakemu, ki se odloča med celjskimi gimnazijami. Poleg šolskih obveznosti nudi namreč tudi širok spekter dejavnosti, od kulturnih do športnih, tako da se za vsakega najde nekaj. Tudi tisti, ki se s svojimi hobiji ukvarjamo zelo intenzivno, tukaj zlahka usklajujemo šolske in obšolske obveznosti, saj se profesorji zavedajo, da so tudi aktivnosti izven šole pomemben del našega življenja. In takšen odnos je odlična popotnica za naprej.

 

 

Lena Gabršček, članica paraolimpijske reprezentance v sedeči odbojki, pevka

Moja odločitev glede izbire srednje šole pravzaprav ni bila težka, saj sem bila že pred vpisom trdno odločena, da grem na I. gimnazijo v Celju in tako niti nisem šla na informativne dneve na nobeno drugo srednjo šolo. Najbrž je k temu največ pripomoglo to, da je bila na šoli tudi moja sestra in veliko prijateljev, ki so me navdušili nad »Kajuhom«. Svoje odločitve nisem nikoli obžalovala. Na naši gimnaziji mi je najbolj všeč to, da vodstvo spodbuja vse dejavnosti, ki so v interesu dijakov – imamo odlične športne ekipe, ki vsako leto dosegajo izjemne rezultate, šolske športne lige, pevski zbor, šolski band in orkester, gledališče, različne kulturne prireditve … Skratka nikoli nam ni dolgčas. Poleg tega pa je šola tudi odlično prenovljena in tehnološko opremljena, kar omogoča zelo kvaliteten pouk. Že res, da je potrebno tudi dosti dela, a kot pravijo, brez muje se še čevelj ne obuje. Verjamem, da je zahtevnost gimnazije v bistvu prednost za nas dijake, saj nas odlično pripravi na življenje po srednji šoli in pa na maturo, seveda. Pa naj vas nikar ne bo strah! Če vam je osem let v osnovni šoli hitro minilo, vam bodo štiri leta na naši gimnaziji minila še hitreje. Poleg tega pa boste po zaključku polni znanja, novih poznanstev, prijateljstev in izkušenj. Se vidimo!